Sunday 24 January 2010

:: Putus saka

Kaedah pemutus saka

Posted on : 1:05 PM | By : Wan Asrul | In :

Assalammualaikum & Salam hormat,

AlhamduLILLAH, syukur ke hadrat ALLAH yang memberi belas kasihan & rahmat kepada hamba-hambaNYA.

Sebilangan kemaafan saya mohon dari para pembaca sekalian atas terabaian blog ini.

Tidak dapat tidak kesibukan harian membuatkan saya tidak dapat mengemas kini blog ini seperti blog-blog lain.

InsyaALLAH seperti mana yang tertera sebelum ini adalah berkaitan dengan saka dan kaedah untuk membuangnya.

Pelbagai kaedah yang sering kita dengar setiap masa.

Apapun kaedah asal tidak syirik pada ALLAH dan tidak ingkar dengan ajaran Rasulullah S.A.W, teruskan sahaja. Semoga ALLAH merahmati kalian yang berusaha.

Para pembaca yang dihormati,

Saka yang kita ketahui adalah sama ada datang melalui warisan secara umum, ada juga melalui tumpangan asal, ada juga melalui warisan secara tidak langsung.

Apapun jua ianya, ia hanyalah satu asbab untuk menjadi gangguan kerana gangguan yang paling besar adalah dari hati sendiri. Sama ada ingin makin dekat dengan ALLAH atau makin jauh dengan DIA.

Para pembaca sekalian,

Ada yang beranggapan dalam semua kes gangguan rohani yang paling susah untuk rawat adalah saka. Betul ke?

Betul atau tidak, bukan persoalan, kerana bagi saya yang paling susah untuk rawat adalah hati. Kerana hati adalah raja dalam diri, akal menteri dalam tubuh.

Para pembaca sekalian,

Di sini secara sepintas lalu saya ingin berkongsi serba sedikit kaedah membuang atau memutuskan pertalian dengan saka baik sama ada dengan rela pesakit atau dengan paksa, InsyaALLAH.

Secara sepintas lalu, kaedahnya:

1) BismILLAH 10x


2) Pembuka Aurad


3) Kalimah Syahadah 3x


4) Tahlil Khusus 3x



5) Selawat Fateh / Selawat Azimiah 3x



Ya ALLAH, limpahkanlah Selawat dan Salam serta Keberkahan ke atas Penghulu kami Muhammad (ShalALLAHu`alaihiwasalam),Pembuka bagi yang telah tertutup, Penutup risalah yang telah berlalu,Penolong kebenaran dengan kebenaran, dan Penunjuk ke jalanMU yang lurus. Semoga ALLAH melimpahkan Selawat keatas nya (ShalALLAHu`alaihiwasalam)dan keatas Keluarga nya dan para Sahabat nya dengan hak kadar nya dan kedudukan nya (ShalALLAHu`alaihiwasalam) yang Agung.



6) Al Qashash : 88 3x



88. dan janganlah Engkau menyembah Tuhan Yang lain bersama-sama Allah. tiada Tuhan melainkan dia. tiap-tiap sesuatu akan binasa melainkan zat Allah. bagiNyalah Kuasa memutuskan Segala hukum, dan kepadaNyalah kamu semua dikembalikan (untuk dihitung amal masing-masing dan menerima balasan).


Kaedahnya, secara ringkasnya dibacakan pada pesakit, dihembuskan pada leher dan tapak tangan.

Sesudah dihembuskan pada tapak tangan, minta pesakit raut ke muka sendiri sambil selawat di dalam hati dan berdoa.

Kaedah Fi’ili nya dan kaedah jarak jauh insyaALLAH, akan dikongsikan pada kursus akan datang. Kenapa? Lebih elok berhadapan dalam mencari ilmu.

Jadi ini adalah secara ringkasnya kerana bab ini saya akan perbincangkan pada kursus rawatan Bulan Febuari 2010, InsyaALLAH.

Semoga mendapat manfaat hendaknya dari perkongsian ini.

Yang baik dari ALLAH, yang buruk jua dari ketetapan ALLAH, sebagai tanda saya manusia yang bersifat daif dan lemah di sisiNYA tanpa dengan izinNYA.

WALLAHUALAM Bissawab.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment