Tuesday 17 November 2009

:: Spy

Spy


Assalamualaikum w.b.t.

Catatan kali ini berkaitan spy( pengintip) tukang sihir. Inilah pengalaman pertama kali saya diintip oleh makhluk berbentuk haiwan ketika rawatan sedang dijalankan. Pernah saya catat dalam posting yang lepas mengatakan saya ada merawat 3 keluarga yang mengalami perkaitan gangguan antara mereka. Nak saya catat dalam post kali ini kisah mereka, masa tidak pula mengizinkan. InsyaAllah, ada keluangan masa saya akan catatkan.

Berbalik kepada spy tukang sihir/bomoh/OKS tadi. Spy ini datang apabila saya merawat seorang pesakit yang bernama K dari salah satu keluarga tersebut.

Spy pertama yang datang semasa saya membuat rawatan ke atasnya ialah seeekor ular tedung. Asalnya saya tidak tahu ular itu datang, tetapi selepas rawatan selesai dilakukan, adik kepada pesakit K menceritakan tentang ular tersebut kepada saya. Teringat pula saya tentang cerita guru saya al-Fadhil Ustaz Majid sebagaimana yang diceritakan di dalam blog beliau.

Menurut adik pesakit K, ular tersebut menjalar di atas tanah. Kebetulan adik pesakit K menjenguk ke luar tingkap. Tiba-tiba sahaja ular tersebut berdiri lebih kurang sehasta tingginya dan mengembangkan kepalanya. Adik pesakit K terus membaling sesuatu kepada ular tersebut dan ular tersebut terus cabut lari entah ke mana. Menurut tuan rumah, tidak pernah ada ular tedung berkeliaran di kawasan rumah mereka sebelum ini.

Spy yang kedua datang ketika saya membuat rawatan kedua terhadap pesakit K ialah langau. Hairan saya, begitu banyak langau yang datang sehingga menjadi beberapa tompokan. Ia berkumpul di atas syiling seperti lebah. Dan ada tompokan langau yang begitu berat sehingga nak jatuh ke lantai. Semua wayar-wayar elektrik yang tergantung di dalam rumah(rumah papan)tersebut dipenuhi dengan deretan langau. Dari mana datang langau sebanyak ini pada malam-malam buta ini, soal hati saya. Saya syak, ia adalah spy daripada OKS/bomoh. Sebelum selesai rawatan, saya sembur langau-langau tersebut dengan air rukyah. Peliknya langau-langau tersebut tidak lari ketika disembur dengan air, semacam bertahan dan banyak pula yang mati jatuh ke lantai. Keesokannya, banyak lagi langau mati dan jatuh ke lantai.


Spy yang ketiga ialah belalang daun/belalang pelesit. Spy seperti ini biasa saya hadapi ketika rawatan dilakukan. Belalang ini saya tangkap dan kurung di dalam botol yang diisikan dengan bacaan ayatul Qursi. Tiga hari, belalang ini masih hidup di dalam botol tersebut. Kata orang tua-tua, kalau binatang ini mati selepas 40 hari dikurung ia menandakan spy ini memang kuat. Hari keempat, belalang ini masih hidup, jadi saya masukkan seketul garam dan sebiji lada hitam yang telah dirukyah. Nampaknya belalang ini tidak mahu dekat dengan garam dan lada hitam. Ia bergerak ke bahagian atas (dibawah penutup botol) sedangkan sebelum ini ia duduk di bahagian bawah saja. Beberapa jam kemudian belalang itu sudah tidak bergerak. Sah dah mati.

Menurut pengalaman-pengalaman perawat yang saya pernah saya baca, jin spy itu sebenarnya menumpang di atas belakang langau atau belalang. Inilah kesempatan yang digunakan oleh jin spy untuk merobosi rumah yang dipagari dengan ayat al-Quran, iaitu menumpang di atas belakang binatang-binatang tersebut. Kalau ular pula adalah jelmaan daripada jin spy tersebut. Betul atau tidak Allahua’alam.

Terdetik pula hati saya apakah ayat-ayat al-Quran yang perlu dibaca untuk menutup scan tok bomoh/OKS dengan menghantar spy untuk mengetahui apakah yang sedang berlaku kepada mangsa yang disihirnya. Maka saya pun membelek-belek nota-nota rawatan sebelum ini. Alhamdulillah, ayat tersebut saya jumpa. Ayat ini sudah hafal tapi tidak tahu khasiat yang selebihnya. Emm.. Bila terhantuk baru nak cari ubatnya. Maklumlah sebelum ini tidak ada kes spy yang dihantar seperti ini ketika saya membuat rawatan.

Tentang ayat tersebut, bukan saya kedekut ilmu tapi tidak layak untuk saya terangkan di sini. Saya ini masih lagi belajar. Cubalah bertanya kepada Guru dan yang lebih arif daripada saya. Apabila membaca ayat-ayat tersebut sebelum memulakan rawatan, Allhamdulillah dengan izin Allah s.w.t. tiada lagi spy yang datang untuk mengintip. Semoga bermanafaat. Allahua’alam

No comments:

Post a Comment