Friday 23 July 2010

:: Bukan jin..bukan Malaikat..siapa dia ?

Pelik tetapi benar


Inilah cabaran, sukar untuk saya percayai malah menjadikan saya bertambah yakin bahawa terlalu sedikit pengetahuan kita terhadap alam ghaib.

Pesakit seorang muslimat lingkup berpurdah baru sahaja mendirikan rumahtangga. Ayahnya seorang pengamal tarekat nahsyabandi.

Semenjak berkahwin dia didatangi sejenis makhluk yang bercakap arab kuno mungkin sezaman dengan Nabi Adam AS. Suaminya lepasan syiria yang tentunya fasih berbahasa arab telah menghubungi gurunya di Syria dan gurunya mengakui bahawa bahasa yang dilafazkan oleh isterinya adalah bahasa arab kuno.

Menariknya wanita ini tidak kerasukan total hanya 2 dalam 1 dan berupaya menterjemah kata-kata makhluk ini.

Saya cuba berdialog dalam bahasa arab dengannya dan dia faham soalan-soalan saya lalu dijawabnya dalam bahasa arab lantas diterjemah isterinya. Saya soal dalam bahasa melayu dia pun faham dan menjawab dalam bahasa arab lantas diterjemah oleh empunya badan.

Saya tanya adakah dia jin, katanya tidak dan dia diutus oleh ALLAH. Dia mengucap dan bersumpah apa yang dia perkatakan adal benar.

Katanya dia ditugaskan untuk menjaga bakal zuriat wanita ini. Dia mahu identitinya dirahsiakan kerana ini boleh menimbulkan fitnah [saya hanya menceritakan sekadarnya sebagai sebahagian catatan ilmiah] .

Saya gunakan teknik ikrar pemutus dan racun. Seperti biasa menggeletarlah seluruh badan pesakit dan saya arahkan ke hujung jari kaki pesakit. Apabila saya mahu menarik keluar, makhluk itu seolah membantu saya dengan memicit dan mengusap peha dan lutut pesakit sambil berkata "ukhruj, ukhruj! [keluar, keluar]. Yang nyata dia tidak terkesan dengan teknik ini.

Suaminya mengatakan sebelum ini dia telah merawat isterinya sendiri kerana memang banyak gangguan sehingga dia masih ingat semua gambar yang diambil oleh semua hadirin semasa majlis walimahnya adalah bergoyang dan kabur. Suaminya juga adalah perawat.

Tetapi berbeza dengan makhluk ini apabila diberi minum air zam-zam, bukannya ia terkesan tetapi minta minum lagi. Begitu juga dengan air yang telah dibacakan 30 juzuk Al-Quran berpuluh botol digunakan tetapi kesannya makluk ini semakin meminta untuk ditambah!

Saya minta dia bersumpah tentang beberapa perkara dan dia bersetuju.

Yang menjadi persoalan saya siapakah dia. Bukan jin, bukan malaikat..... Allah sahaja yang mengetahui.





No comments:

Post a Comment