Wednesday 21 October 2009

:: Kisah jin

Jin Tidak Dapat Mengetahui Hati @ Fikiran Manusia

Jin Tidak Dapat Mengetahui Hati Manusia

Berdasarkan beberapa pengalaman dalam proses rawatan dapatlah saya membuat kesimpulan bahawa Jin tidak dapat mengetahui hati/fikiran manusia. Jin hanya mampu mengikut arahan berdasarkan bahasa yang dikeluarkan di mulut (pita suara) kita sahaja.

Semasa proses rawatan di dapati ada pergerakan di bahagian kaki dan saya ingin berdailog dengannya (bahasa isyarat) misalnya angkat kaki, jatuhkan kaki dan seumpamanya. Pernah satu ketika saya tersasul dengan menyebutkan perkataan angkat kaki sedangkan dalam fikiran saya hanya meminta untuk menggerakan ibu jari kaki sahaja. Saya agak hairan kerana seluruh bahagian kaki hingga ke paras paha terangkat tetapi rupa-rupanya saya tersasul bicara.

Dengan ini jelaslah bahawa Jin boleh berkomunikasi dengan perawat tetapi dengan bahasa yang di keluarkan melalui pita suara kita. Kalau kita mengarahkan dengan bahasa tanpa suara arahan tidak dapat disampaikan. Jesteru itu, kalau perawat ingin tidurkan Jin, ingin meminta Jin keluarkan dari tubuh pesakit arahan perlu dilakukan dengan jelas melalui pita suara/mulut. Contoh, “Keluarlah kamu wahai makhluk Allah dengan izin Allah swt”.

Semoga tulisan dan pengalaman dalam proses rawatan ini menambahkan perbendaharaan ilmu kita untuk mengenali dunia Jin.

No comments:

Post a Comment