Saturday 24 October 2009

:: Jin dan punca penyakit ditarik

TARIK PUNCA PENYAKIT...BUKAN JIN JE!

Assalamualaikum para pembaca semua.

Semoga sentiasa dalam rahmat & hafazohNya.

Agak lama tak menulis pengalaman rawatan lantaran kurangnya merawat. Ini kerana saya lebih fokuskan kepada urusan sekolah seperti peperiksaan, kemaskini fail & juga kelas tambahan. Dalam minggu ni baru ada buat rawatan yang kebanyakannya dari kalangan rakan-rakan guru.

Hari Rabu baru ni saya merawat seorang rakan guru menggunakan kaedah akupuntur. Katanya badan lemah, jadi dia nak cleanse, balance & boost balik dia punya body energy. Jadi rawatan saya buat bagi titik-titik utama.

Sementara menunggu, saya buat pula urutan refleksi bagi seorang rakan guru yang lain. Dari maklumat yang diberikan oleh beliau saya mengesyaki yang beliau mengalami masalah haematuria (kencing berdarah) atau pielonefritis (radang buah pinggang/pundi kencing) & juga colitis (radang usus besar). Antara simptom-simptomnya adalah sakit pada bahagian ari-ari, suhu badan meningkat, menggigil & muntah, kencing berdarah, najis berdarah, kurang selera makan, lemah badan & perut kembung. Bahkan beliau telah dimasukkan ke wad baru-baru ni. Dalam perubatan alternatif, masalah ini dikelaskan sebagai penyakit sejuk & memerlukan makanan yang banyak kandungan protein. Walau bagaimanapun, sebaiknya protein dari sumber tumbuh-tumbuhan. Elakkan daging merah & makanan yang diawet. Disyorkan makan daging putih seperti ikan & ayam. Elakkan juga dari mengambil makanan yang mengandungi susu & ragi/yis.


Jadi saya telah membuat urutan refleksologi & bahagian yang didapati bermasalah adalah titik-titik/kawasan usus & sistem ginjal. Tindakbalas daripada urutan ini telah menguatkan lagi apa yang saya syak sebelumnya. Saya kemudiannya menamatkan sesi rawatan ke atas beliau dengan mengajar beliau mengurut bahagian-bahagian yang berkenaan.

Setelah selesai, rakan yang menerima rawatan akupuntur meminta pula saya scan dirinya kalau-kalau ada masalah gangguan. Setelah discan, memang ada. Bila saya baca An-Nida', kaki kanannya bergetar-getar. Lalu saya kemudiannya dengan izin Allah s.w.t. menarik keluar gangguan tersebut. Semasa tarikan dibuat, beliau kata ada rasa semacam pada bahagian kakinya, bergerak dari bahagian atas tubuhnya hinggalah ke hujung kaki & keluar melaluinya. Wallahu a'alam.

Cuma apa yang membezakan tarikan saya pada kali ini adalah niat saya, iaitu saya niatkan menarik semua penyakit & juga puncanya, sama ada ianya dari kalangan jin ataupun bukan. Kenapa? Nanti kalau diberikan kesempatan nanti, saya akan terangkan kenapa, insyallah.

Ekoran dari rawatan yang saya telah berikan terhadap 2 orang rakan guru ini akhirnya telah mencetuskan satu cadangan dari kalangan rakan-rakan guru yang lainnya agar saya (yang masih lagi bertatih sebenarnya dalam bidang rawatan alternatif ni) mengadakan satu siri kursus berkenaan terapi refleksologi kerana ianya sangat bermanfaat, mudah & praktikal...bi iznillah.

No comments:

Post a Comment